Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Finančné sprostredkovanie

Pridané: 20.1.2022

7 mýtov o finančnom sprostredkovaní

Finančné sprostredkovanie je ešte stále témou, ktorá polarizuje spoločnosť. Jedným z dôvodov sú aj negatívne skúsenosti s touto službou z minulosti, kedy sa ako finančný sprostredkovateľ mohol živiť takmer každý. Vďaka prísnym reguláciám zo strany Národnej banky Slovenska a zvýšenej úrovne ekonomickej vzdelanosti klientov, sa trh finančného sprostredkovania postupne uzdravuje, čím sa miesto pre neserióznych finančných sprostredkovateľov minimalizuje. Dobrý sprostredkovateľ klientovi šetrí čas strávený v bankách a poisťovniach a tiež pomáha nájsť tie najvýhodnejšie finančné riešenia.

Mýty o finančnom sprostredovaní, ktorým by ste nemali veriť:

1. Finančný sprostredkovateľ je len predajca a finančným produktom nerozumie

Každý finančný sprostredkovateľ je pod dohľadom Národnej banky Slovenska, ktorá mu udeľuje licenciu na jeho činnosť v jednotlivých sektoroch finančného trhu. Tieto informácie si každý klient môže overiť vo verejne dostupnom registri NBS. V registri klient nájde okrem základných identifikačných údajov aj  informácie o odbornom zastrešení finančného sprostredkovateľa, dĺžke praxe a sektoroch, v ktorých vykonáva činnosť, či o profesnom poistení agenta. Na to, aby bol finančný sprostredkovateľ zapísaný do registra NBS je nevyhnutné, aby spĺňal odbornú spôsobilosť, mal vykonanú odbornú skúšku a osobitné finančné vzdelávanie samostatne pre každý sektor, v ktorom chce činnosť vykonávať.

2. Finančný sprostredkovateľ ponúka len tie produkty, do ktorých je tlačený

Dobrý finančný sprostredkovateľ, ktorý ponúka profesionálne služby spolupracuje so spoločnosťou, ktorá ponúka čo najširšie portfólio produktov a má uzavreté zmluvy s čo najväčším počtom finančných inštitúcií. To je predpoklad k tomu, aby mal finančný sprostredkovateľ možnosť porovnať všetky dostupné možnosti a svojmu klientovi odporučiť ten najvýhodnejší produkt. Vďaka online prostrediu navyše dokáže väčšina finančných sprostredkovateľov klientovi poradiť jednoduchým, ekologickým a bezkontaktným spôsobom, previezť ho celým procesom a ušetriť mu čas aj peniaze.

3. Chce získať vysokú províziu, nejde mu o klienta

Dobrý finančný sprostredkovateľ zisťuje, čo klient potrebuje a čo je pre neho kľúčové. Vďaka tomu, že má prehľad o dianí na finančnom trhu, produktoch aj o možnostiach, ktoré jednotlivé finančné inštitúcie ponúkajú, nepredáva ihneď produkty, ale snaží sa prísť na to najvýhodnejšie riešenie pre klienta.

4. Pod podpísaní zmluvy finančného sprostredkovateľa už neuvidím

V skutočnosti sa spolupráca podpisom zmluvy len začína. Dobrý finančný sprostredkovateľ by mal byť dlhodobým partnerom a portfólio riešiť komplexne. Na základe toho, že finančný sprostredkovateľ sa dlhodobo zaujíma o to, aké má klient zamestnanie a akým sôsobom žije, môže efektívne prispôsobovať finančný plán, podľa vopred zvolených a očakávaných cieľov a informovať o produktoch, ktoré sú pre klienta na základe jeho finančných možností a danej situácie najvhodnejšie.

5. Existujúce zmluvy vždy nahradí novými

Keďže sa často stáva, že klienti majú svoje zmluvy, ktoré nespĺňajú aktuálne požiadavky. Na začiatku spolupráce je dobré pripraviť analýzu už existujúcich zmúl. V takých prípadoch sa často stáva, že je potrebná ich aktualizácia. Neznamená to však, že všetky zmluvy je potrebné ihneď meniť. Dobrý finančný sprostredkovateľ po analýze informuje klienta o jej výsledku a ak je potrebné robiť zmeny, klienta o tom informuje a navrhne nové riešenie.

6. Keď sa niečo stane, aj tak si musím poradiť sám

Či už sa jedná o škodovú udalosť na ceste, vytopených susedov, či zlomenú ruku, finančný sprostredkovateľ bezprostredne po kontaktovaní zisťuje, či poistka kryje aj tento prípad poistnej udalosti a či má klient právo žiadať od poisťovne náhradu. Tak isto ak sa jedná o úraz, či refinancovanie úverov. Toto všetko sú prípady, kedy finanční sprostredkovatelia radia klientovi, ako komunikovať s príslušnými inštitúciami a akým chybám sa pri komunikácii s nimi vyhnúť.

7. Nevysvetlí mi dôklade, čo podpisujem

Informovať a vysvetliť klientovi všetko, s čím sú zmluvy spojené je povinnosťou každého dobrého finančného sprostredkovateľa. Len takým spôsobom si buduje vzájomnú dôveru aj do budúcna. Ak aj napriek vysvetleniu klient niečomu nerozumie, finančný sprostredkovateľ je tu presne na to, aby mu to vysvetlil.

Dobré finančné sprostredkovanie je založené na dlhodobom budovaní vzťahu s klientom, ktorý potom svoju pozitívnu referenciu ochotne posúva ďalej.

Zdroj: Finportal.sk